onsdag 27. februar 2008

Yrkesutøvelse

1.) Med drama tenker jeg på...

Drama for meg kan bety så mangt, f.eks. krangel og uenigheter mellom mennesker, men også skuespill, teater, film osv..

2.) Min erfaring med å stå foran andre og framføre noe eller spille rollespill osv. er...

Som jeg sa i min forige blogg så er jeg velig lett og ledig forran andre mennesker, mye takket være min tidligere skole ringstabekk. Så jeg må innrømme at jeg føler meg relativt konfertabel når jeg står forran andre mennesker og snakker høyt, men det avhenger jo litt av at jeg vet hvilket tema jeg skal snakke om da. Jeg liker og snakke fritt og ha minst mulig notater, slik at jeg ikke skal henge meg for mye opp i de.

3.) Min erfaring med dramaarbeid er...

Posetiv med stor P. Jeg synes drama er inntresangt og lærerikt. Det er også deiligt og få litt variasjon i skole hverdagen, ikke bare ha tavle undervisning hele dagen. Men drama er heller ingen dans på roser, det er mye som skal tas i betraktning her f.eks. Lyd og lys, kulisser, scene, manus, korigrafi og skuspillere ikke minst. Og sikkert masse mer. Men hvis alt går etter planen så finnes det jo ikke noe bedre enn en god film eller et godt teater stykke på en koslig vinternatt.

4.) Jeg liker/liker ikke drama fordi..

Jeg liker faktisk drama hvis jeg ikke har fått frem det i de øvre oppg. mest fordi jeg føler jeg lærer masse av det samtidg som det er gøy. Hadde jeg ikke gått på barn og ungdom slik som jeg gjør den dag i dag, så ville nok unge herr Bergersen ha gått på musikk, dasns og drama.
Jeg føler at jeg lærer best når jeg har det morsomt. I tillegg så elsker jeg det kicket jeg får når jeg trer opp på scenen forran alle de andre, og alles oppmerksomhet er rettet mot meg.

Ingen kommentarer: